Honda pakte z'n GT scooter-familie aan voor modeljaar 2025 en de Forza 750 kreeg daarbij de meeste aandacht.
Honda pakte z'n GT scooter-familie aan voor modeljaar 2025 en de Forza 750 kreeg daarbij de meeste aandacht.
De 750 is de Forza die het meest profiteert van Honda's Euro 5+-update van dit (sub)gamma. De stroomlijn oogt nu steviger en hoekiger en dat moet, volgens Honda, voor een dynamischere uitstraling zorgen. De voorpartij met hertekende daglichten. De gëintegreerde richtingaanwijzers moeten niet halen voor meer stijl zorgen, maar ook de visibiliteit ervan verhogen. De Forza 750 is nu voorzien van een '3-by-3' 17-duims voorwiel en 15-duims achterwiel.
Honda beperkte zich echter niet alleen tot cosmetische ingrepen op de Forza 750. Ook de windbescherming werd verbeterd en tegelijkertijd kwam er ook meer beenruimte voor de bestuurder. Het hertekende zadel moet de rijder onmiddellijk een comfortabele zitplaats bieden, terwijl hij (of zij) ook goed met de voeten aan de grond komt. Net als dat het geval is op de avontuurlijke versie van deze scooter - de X-ADV - is het bodywork van de Forza 750 nu deels uit Durabio gemaakt.
Ook de elektronica op de Forza 750 werd bijgeschaafd. Zo werd de RAIN-modus op het Honda Selectable Torque Control-systeem (HSTC) verfijnd en het DCT transmissie-systeem aangepast. Net als de Forza 125 en de Forza 350, heeft de Forza 750 een 5" TFT-dashboard. De menu's en vormgeving daarvan is aangepast om een intuïtiever gebruik mogelijk te maken. Verder is het scherm nu leesbaarder in helder licht en voorzien van Honda's RoadSync-connectiviteit-systeem. Verder werden de drie Forza's ook praktischer en dat dankzij de verplaatste USB-ingang, die zich nu in de bergruimte onder het zadel bevindt, die is voortaan overigens van een lichtje voorzien.
De Forza 750 zal voor modeljaar 2025 in de volgende kleurstellingen leverbaar zijn:
Forza 350
Tekst: BJ
Foto's: Honda News
Video's: YouTube.com/Honda Motorcycles Europe