Indian benut zijn ervaring en succes in de spectaculaire baggercompetitie om een nieuw motorblok te introduceren. Dit blok voldoet niet alleen aan strengere milieunormen, maar levert ook meer koppel dan ooit en wordt meteen ruim toegepast in het gamma van de Bagger en Touring-modellen.
In 2024 stond Indian opnieuw op het hoogste podium in het King of the Baggers-kampioenschap. Een opmerkelijke race waarin zware, aangepaste Amerikaanse baggers het tegen elkaar opnemen, wars van traditionele racevormen en technieken. Na succes op het circuit vertaalt deze ervaring zich nu naar de straatmodellen, met de introductie van het nieuwe PowerPlus 112-motorblok.
Deze koppelrijke V-twin is een doorontwikkeling van de eerdere 108-variant die al te verkrijgen was in de vorige Challenger en Pursuit. Het nieuwe blok heeft een cilinderinhoud van 1.843 cc, tegenover 1.768 cc bij zijn voorganger. De watergekoelde V-twin levert nu 126 pk en, belangrijker nog, een indrukwekkend koppel van 181,4 Nm aan 3.800 opm. Volgens het persbericht maakt die natuurkracht schakelen vrijwel overbodig.