MY25: Kawasaki Z900 | SE

Kawasaki pakt de Z900 stevig aan voor 2025 en lanceert meteen ook een Special Edition-versie met extra lekkers op.

Dat de Z900 een belangrijk model is voor Kawasaki hoeven we jullie wellicht niet meer te vertellen. De Z-naam weegt zo mogelijk nog meer door binnen Kawasaki dan de 'Ninja'. 

Kawasaki Z900
Motor: vloeistofgekoelde viercilinder lijnmotor viertakt
CI: 948 cc
Drooggewicht: 193kg
Rijklaar gewicht: 213kg
Vanaf: € 10.299,00

Euro5+ motor

Aangescherpt hoefde de viercilinder motor van de Z900 alvast niet meer te worden. De nieuwe elektronische gaskleppen zorgen ervoor dat de Z900 een up/down-quickshifter en cruisecontrole krijgt.  Standaard vinden we drie rijmodi terug: Sport, Road en Rain. Daarnaast is er ook een Rider-modus die zelf te configureren is en waarin de tractiecontrole uitgeschakeld kan worden. 

Sterk vernieuwe elektronica

Dankzij de nieuwe 6-assige IMU, werkt het ABS-systeem van de Z900 nu ook onder hellingshoek. De ingreep maakte meteen ook de komst van het Kawasaki Cornering Management Function (KCMF) mogelijk, dat systeem monitort alle parameters bij in- en uitgaan van de bochten en op de apex en stuurt de remkracht en vermogensafgifte aan. 

In diezelfde trant is er de komst van het vijf-duims kleurenscherm met bochtennavigatie. Via Kawasaki's Rideology App is het scherm ook spraakbestuurd, al hangt dat wel samen met een licentie. Het scherm heeft in ieder geval 2 lay-outs. In de tweede lay-out wordt de hellingshoek permanent weergegeven, een leuke knipoog naar Kawasaki's luchtvaarttak. 

Z 900 SE

Naast de standaard Z900 is er ook een SE-model beschikbaar. Deze uitvoering tilt het rijwielgedeelte van de Z900 naar een hoger niveau met een hoogwaardige Öhlins S46-schokdemper, volledig instelbare voorvork, Brembo M4.32 monobloc remklauwen, radiale Nissin rempomp en staalomvlochten remleidingen. Naast deze upgrades is de SE standaard uitgerust met een hoogwaardig zadel, USB-C aansluiting en een speciale kleurstelling.

 

Kawasaki Z900 SE
Motor: vloeistofgekoelde viercilinder lijnmotor viertakt
CI: 948 cc
Drooggewicht: 194kg
Rijklaar gewicht: 214kg
Vanaf: € 11.799,00

Bron: persbericht Kawasaki

Foto's: Kawasaki Press

Geschreven op 30 oktober 2024
© Motoren & Toerisme