Kawasaki pakt de Z900 stevig aan voor 2025 en lanceert meteen ook een Special Edition-versie met extra lekkers op.
Kawasaki pakt de Z900 stevig aan voor 2025 en lanceert meteen ook een Special Edition-versie met extra lekkers op.
Dat de Z900 een belangrijk model is voor Kawasaki hoeven we jullie wellicht niet meer te vertellen. De Z-naam weegt zo mogelijk nog meer door binnen Kawasaki dan de 'Ninja'.
Aangescherpt hoefde de viercilinder motor van de Z900 alvast niet meer te worden. De nieuwe elektronische gaskleppen zorgen ervoor dat de Z900 een up/down-quickshifter en cruisecontrole krijgt. Standaard vinden we drie rijmodi terug: Sport, Road en Rain. Daarnaast is er ook een Rider-modus die zelf te configureren is en waarin de tractiecontrole uitgeschakeld kan worden.
Dankzij de nieuwe 6-assige IMU, werkt het ABS-systeem van de Z900 nu ook onder hellingshoek. De ingreep maakte meteen ook de komst van het Kawasaki Cornering Management Function (KCMF) mogelijk, dat systeem monitort alle parameters bij in- en uitgaan van de bochten en op de apex en stuurt de remkracht en vermogensafgifte aan.
In diezelfde trant is er de komst van het vijf-duims kleurenscherm met bochtennavigatie. Via Kawasaki's Rideology App is het scherm ook spraakbestuurd, al hangt dat wel samen met een licentie. Het scherm heeft in ieder geval 2 lay-outs. In de tweede lay-out wordt de hellingshoek permanent weergegeven, een leuke knipoog naar Kawasaki's luchtvaarttak.
Naast de standaard Z900 is er ook een SE-model beschikbaar. Deze uitvoering tilt het rijwielgedeelte van de Z900 naar een hoger niveau met een hoogwaardige Öhlins S46-schokdemper, volledig instelbare voorvork, Brembo M4.32 monobloc remklauwen, radiale Nissin rempomp en staalomvlochten remleidingen. Naast deze upgrades is de SE standaard uitgerust met een hoogwaardig zadel, USB-C aansluiting en een speciale kleurstelling.
Bron: persbericht Kawasaki
Foto's: Kawasaki Press