MY25: KTM 1390 Super Duke GT

KTM blijft als een bezetene nieuwigheden lanceren de afgelopen weken, nu is het de beurt aan de 1390-versie van de Super Duke GT, Mattighofens sporttoermachine.

- Grotere 1350cc motor

- 188 pk piekvermogen

- 145 Nm maximaal koppel

- Semi-actieve WP Apex ophanging van de nieuwste generatie

- Nieuw H88 touchscreen dashboard

- Nieuw Front Radar-systeem met adaptieve cruisecontrole en remcontrole. 

Meer comfort

KTM's ontwerpbureau Kiska nam de ergonomie van de Super Duke GT onder handen, waardoor die compacter werd. KTM stelt evenwel dat de rijders geen comfort zullen moeten inboeten op langere ritten en dat ze nu met deze toch wel behoorlijk krachtige machine het circuit op kunnen. De Super Duke GT kreeg bovendien een nieuw 'smoelwerk' met een nieuwe LED-koplamp en vereenvoudigd remlicht met geïntegreerde richtingaanwijzers.

Nog meer comfort vinden we bij de WP Apex SAT-vering. Deze nieuwste generatie van WP's actieve veringsysteem werd speciaal aangepast aan de noden en vereisten van Super Duke GT-rijders, zo werd de comfort-instelling van de veerelementen sterk verbeterd. Maar een gezapige toermachine is de KTM 1390 Super Duke GT wel degelijk niet, daar kan je jezelf van vergewissen in onderstaande video. 

Nieuw touchscreen dashboard

Wie de afgelopen weken de motoractualiteit heeft gevolgd via deze fijne site wist uiteraard al dat KTM voor modeljaar 2025 een nieuwe generatie TFT-dashboards lanceert. Het 8,8-inch TFT (H88) touchscreen dashboard van de Super Duke GT,  beschikt over een vereenvoudigde menu-indeling, terwijl de CCU3.0 naadloze connectiviteit met je smartphone garandeert bij elke start. Functies zoals Offline Kaartnavigatie en relevante veiligheidsvoorzieningen, zijn te bedienen via de nieuwe stuurbedieningsknoppen. 

Prijzen en levertermijnen voor de nieuwe 1390 Super Duke GT zijn nog niet bekend.

KTM 1390 Super Duke GT
Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder in V viertakt
CI: 1.350 cc
Rijklaar gewicht: 213kg
Vanaf: € 23.199,00

Bron: persbericht KTM

Foto's: KTM Press

Video: YouTube.com/KTM

Geschreven op 5 november 2024
© Motoren & Toerisme