En voel je die 10% ook onderweg?
“Om goed geïnformeerd aan de test te beginnen reed ik enkele dagen geleden nog met de Versys 1000. Wat me bijblijft is dat de nieuwe Versys 1100 vooral wat gebruiksvriendelijker aanvoelt. De vermogenswinst zou zich vooral tussen de 4.000 en 7.000 opm situeren, precies de plek waar je de toeren houdt in realistische reisomstandigheden. Het extra vermogen en koppel zorgt ervoor dat het op deze iteratie net wat minder uitmaakt in welke versnelling je precies de bocht uitkomt, want de Versys trekt al vanaf 3.000 toeren per minuut zonder morren door."
“Naast het motorblok werden ook de verhoudingen van de 5de en 6de versnelling herwerkt, en voortaan komt de Versys ook met een tandje minder op het achtertandwiel. Dat betekent dat die 10% extra pit in het motorblok zich niet een-op-een laat voelen, maar ik kan wel gerust zeggen dat het eenvoudiger is dan ooit om snel en soepel te rijden met deze Versys.”