Ik rij een goed uurtje met de motor door de bochtige secundaire wegen rondom De Biesbosch in Nederland. Dat is zeker geen circuit, en dus ook niet de plek om elke cc uit te knijpen, maar wel een prima locatie om een eerste indruk op te doen. Van zodra je plaatsneemt voelen alle componenten zoals ze horen. Geen enkel contactpunt voelt goedkoop aan, en je krijgt een mooie TFT om naar te staren.
De zithouding is sportief, maar niet oncomfortabel, en doet me denken aan de Honda CBR650R. Het 778 cc motorblok loopt lekker doorheen z’n toeren, met een verrassend koppelrijk middenbereik en geen noemenswaardige dipjes in de vermogenscurve. De (kabelbediende) gasrespons is soms abrupt bij de aanname, een minpuntje dat wel meerdere QJMotor-modellen toonden, maar niet genoeg om de ervaring onplezierig te maken. Over plezier gesproken: de bijhorende soundtrack is het vermelden waard, met bij hoge toeren een intakegeluid dat de vlindertjes doet opvliegen.