Hoe gedroeg de Daytona 660 zich op de weg?
‘Het blok is erg performant en gasaanname is verrukkelijk zacht. Deze triple brengt je met alle graagte en mooi gezang naar 12.650 toeren. Daar helemaal bovenaan valt hij wel wat plat: de kracht zit ‘m vooral in het middenbereik, juist waar je het in het dagelijks verkeer nodig hebt.’
‘De motor is zelfs zo performant, dat ik wel snel tegen de limieten van het chassis aanbotste toen ik echt begon te raggen. Dat de vering enkel achteraan in veervoorspanning te regelen is, helpt dan niet. Ook de voorvork duikt echt aanzienlijk als je aan de remhendel sleurt, en de achterkant voelde ik ook af en toe uitstappen. Maar, en hier volgt een heel belangrijke kanttekening, Triumph zei van begin af dat deze iteratie van de Daytona niet bedoeld is om in de voetsporen van de 675 te treden. Dit is geen circuitmotor, maar een sportmotor voor dagelijks gebruik en met het oog op het aanspreken van een jonger doelpubliek. In die zin doet hij veel sneller aan de oudere Daytona’s denken, die nog enige toerkwaliteiten bezitten.’