In de wereld van de vierwielers staan we nu stilaan echt aan de doorbraak van de elektrische voertuigen. De cijfers reflecteren dat nog niet, maar alle bedrijven in de sector laden hun kanonnen om voluit de markt te beschieten. Bij de motorfietsen is dat vooralsnog niet het geval, al zet Zero met de nieuwe SR/F opnieuw een stap in de goede richting.
SR/F is een hippe afkorting voor StreetFighter, en dat onderstreept meteen de ambities van dit model. Het wil modern, hip en sportief voor de dag komen. Bovendien wil het dat doen met een prijskaartje dat stilaan binnen de aanvaardbare normen komt. Een nieuwe basisversie zal net onder de 20.000 euro kosten en als je daar de 1.500 euro directe cashback van de Vlaamse overheid aftrekt wordt dat dus interessant. Daarbovenop kan je ook nog eens 15% van de aankoopsom extra in je personenbelasting inbrengen, naast de gewone motoraftrek. Als je dan ook rekening houdt met het feit dat de Zero’s naast banden en remblokken, geen onderhoud vergen, wordt de totale rekening plots nog een stuk rooskleuriger. Op papier begint Zero dus stilaan een competitief pakket in huis te hebben, maar wat betekent dat op het asfalt?