QJMotor op EICMA: 7 nieuwe modellen voor de Benelux

Dat QJMotor grootse plannen had voor de Europese markt, was al duidelijk bij hun indrukwekkende eerste line-up. Maar als je dacht dat het daarbij zou blijven, heb je het mis! In 2025 lanceren ze namelijk nóg eens zeven nieuwe modellen. Een overzicht.

SRK 921 RR

Misschien wel de meest opvallende verschijning is deze SRK 921 RR. Een sportieve viercilinder met maar liefst 163 pk. Bye bye nieuwe Yamaha R9? Als deze cijfers daadwerkelijk worden waargemaakt, zou deze motor het sportieve segment wellicht op zijn kop zetten. Let ook even op de uitlaten, van welk merk zou deze inspiratie komen?

Op basis van de foto's heeft de SRK 921 RR wellicht een elektronische gasklepbediening, met verschillende rijmodi en launch control.

  • Motor: vloeistofgekoelde viercilinder-in-lijn, 16 kleppen, DOHC
  • Boring x slag: 78 x 48,2 mm
  • Cilinderinhoud: 921 cc
  • Vermogen: 163 pk bij 13.600 opm
  • Koppel: 90 Nm bij 11.000 opm
  • Versnellingsbak: 6 versnellingen met natte meerplatenkoppeling
  • Vering voor: UPSD Marzocchi, instelbaar
  • Vering achter: Marzocchi, instelbaar
  • Remmen voor: dubbele, 320mm-remschijven, Brembo remklauwen
  • Remmen achter: enkele 260mm-remschijf, Brembo remklau
  • Wielbasis: 1.425 mm
  • Zithoogte: 835 mm
  • Grondspeling: 130 mm
  • Brandstoftank: 16 liter
  • Gewicht: 223 kg

SRK 600 RS

Ook sportief maar van een heel andere grootorde. De tweecilinder komt voor de dag met slechts 56 pk, maar is ook als 35 kW-variant verkrijgbaar. En ja, hier zijn we weer met de obligatoire winglets ... 

 

  • Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder-in-lijn, 8 kleppen, DOHC
  • Boring x slag: 70,5 x 71 mm
  • Cilinderinhoud: 554 cc
  • Vermogen: 56 pk bij 8.250 opm
  • Koppel: 54 Nm bij 5.500 opm
  • Versnellingsbak: 6 versnellingen met natte meerplatenkoppeling
  • Vering voor: UPSD Marzocchi, instelbaar
  • Vering achter: niet gedefinieerd
  • Remmen voor: dubbele, 320mm-remschijven, Brembo remklauwen
  • Remmen achter: enkele 260mm-remschijf, Brembo remklauw
  • Wielbasis: 1.420 mm
  • Zithoogte: 770 mm
  • Grondspeling: 140 mm
  • Brandstoftank: 16,5 liter
  • Rijklaar gewicht: 194 kg

SRK 900

Als je dacht dat er al genoeg leuke naked motoren op de markt waren, denken de Chinezen daar anders over – er kan er volgens hen best nog eentje bij.

  • Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder-in-lijn, 8 kleppen, DOHC
  • Boring x slag: 92 x 68 mm
  • Cilinderinhoud: 904 cc
  • Vermogen: 95 pk bij 9.000 opm
  • Koppel: 90 Nm bij 6.500 opm
  • Versnellingsbak: 6 versnellingen met natte meerplatenkoppeling
  • Vering voor: UPSD Marzocchi
  • Vering achter: niet gedefinieerd
  • Remmen voor: dubbele, 320mm-remschijven, Brembo remklauwen
  • Remmen achter: enkele 260mm-remschijf, Brembo remklauw
  • Wielbasis: 1.460 mm
  • Zithoogte: 810 mm
  • Grondspeling: 180 mm
  • Brandstoftank: 17,8 liter
  • Rijklaar gewicht: 220 kg

Ook de allroad-divisie van QJMotor zat niet stil. Voortaan verschijnen de hoogpoters in drie smaakjes.

SRT 600 SX Touring

  • Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder-in-lijn, 8 kleppen, DOHC
  • Boring x slag: 70,5 x 71 mm
  • Cilinderinhoud: 554 cc
  • Vermogen: 56 pk bij 8.250 opm
  • Koppel: 54 Nm bij 5.500 opm
  • Versnellingsbak: 6 versnellingen met natte meerplatenkoppeling
  • Vering voor: UPSD Marzocchi
  • Vering achter: niet gedefinieerd
  • Remmen voor: dubbele, 320mm-remschijven, Brembo remklauwen
  • Remmen achter: enkele 260mm-remschijf, Brembo remklauw
  • Wielbasis: 1.500 mm
  • Zithoogte: 845 mm
  • Grondspeling: 190 mm
  • Brandstoftank: 10,5 liter
  • Rijklaar gewicht: 220 kg

SRT 700 SX Touring

  • Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder-in-lijn, 8 kleppen, DOHC
  • Boring x slag: 83 x 64,5 mm
  • Cilinderinhoud: 698 cc
  • Vermogen: 70 pk bij 8.000 opm
  • Koppel: 70 Nm bij 6.000 opm
  • Versnellingsbak: 6 versnellingen met natte meerplatenkoppeling
  • Vering voor: UPSD Marzocchi
  • Vering achter: niet gedefinieerd
  • Remmen voor: dubbele, 320mm-remschijven, Brembo remklauwen
  • Remmen achter: enkele 260mm-remschijf, Brembo remklauw
  • Wielbasis: 1.510 mm
  • Zithoogte: 825 mm
  • Grondspeling: 210 mm
  • Brandstoftank: 19,5 liter
  • Rijklaar gewicht: 243 kg

SRT 900 SX Touring

  • Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder-in-lijn, 8 kleppen, DOHC
  • Boring x slag: 92 x 68 mm
  • Cilinderinhoud: 904 cc
  • Vermogen: 95 pk bij 9.000 opm
  • Koppel: 90 Nm bij 6.500 opm
  • Versnellingsbak: 6 versnellingen met natte meerplatenkoppeling
  • Vering voor: UPSD Marzocchi
  • Vering achter: niet gedefinieerd
  • Remmen voor: dubbele, 320mm-remschijven, Brembo remklauwen
  • Remmen achter: enkele 260mm-remschijf, Brembo remklauw
  • Wielbasis: 1.540 mm
  • Zithoogte: 835 mm
  • Grondspeling: 210 mm
  • Brandstoftank: 24 liter
  • Rijklaar gewicht: 263 kg

SRK 125 R

Ook het 125cc-segment krijgt er een mini-sportmotor bij met de SRK 125 R. Die is trouwens precies op de vermogensgrens van het A1-rijbewijs.

  • Motor: vloeistofgekoelde eencilinder, 4 kleppen, DOHC
  • Boring x slag: 54 x 54,5 mm
  • Cilinderinhoud: 125 cc
  • Vermogen: 15 pk bij 9.500 opm
  • Koppel: 12,1 Nm bij 7.000 opm
  • Versnellingsbak: 6 versnellingen met natte meerplatenkoppeling
  • Vering voor: UPSD
  • Vering achter: niet gedefinieerd
  • Remmen voor: enkele, 260mm-remschijf
  • Remmen achter: enkele 240mm-remschijf
  • Wielbasis: 1.360 mm
  • Zithoogte: 785 mm
  • Grondspeling: 140 mm
  • Brandstoftank: 12,5 liter
  • Rijklaar gewicht: 153 kg

De prijzen voor al deze motoren zijn nog niet bekend, en ook de levertijd is nog onzeker, al wordt gemikt op midden 2025.

Samenstelling: Charly de Kinderen

Foto's: QJMotor

Geschreven op 7 november 2024
© Motoren & Toerisme