Over dat hol lees je hier verderop nog meer, maar we troffen er een vijftiental leeuwen en welpjes aan, die ons zelfverzekerd stonden op te wachten. Al van bij de eerste discussie tijdens het aperitief bleken hun eigenaars niet minder zelfzeker. Dat kan ook niet anders voor een delegatie van de leden van de GS-club Vlaanderen. Ze hadden allemaal wel een gezonde interesse in de uitdagers, want de plaagstoot dat iedereen met een GS rijdt, laat hen niet helemaal onbewogen. Daarbij valt het op dat als het over uiterlijk gaat, voornamelijk de Ducati op goedkeuring kan rekenen. De styling van KTM blijft ook na zovele jaren duidelijk toch een ‘acquired taste’, terwijl haast iedereen de Multi spontaan een beauty vindt. Dat kan ik ook onderschrijven, want zowel de algemene styling als de afwerking van de Duc staan net een trapje hoger. Het feit dat de Italiaanse ingenieurs een erg prijzige benzinetank ontwikkelden in aluminium om meer inhoud te hebben in dezelfde vorm als de andere Multi’s, getuigt van hun liefde voor design. Het maakt ook dat de Rally er slanker blijft uitzien dan de GS Adventure, die meer liters aan boord heeft, en volgens velen ook niet moeders mooiste is. In deze test blijkt wel dat de Multi een deel van dat tankvoordeel verliest door toch wat dorstiger te zijn dan de Adventure: 6,1 tegenover 7 liter, bij een combinatie van snelweg en sportief toeristisch gebruik. Het verbruik blijft dus hoger liggen, ondanks de innovatie dat op deze Rally twee cilinders in bepaalde omstandigheden uitgeschakeld worden, naast nog wat andere motoraanpassingen.