Bikkelhard
Deze nieuwe Honda gaat in België de showroom uit met een weinig spraakmakende naam die het motorkoeterwaals in bikerskroegen alleen maar zal doen toenemen.
“Wat wil jij je ook alweer aanschaffen?”
“Een CB 600 F”
“CB 500 bedoel je…”
“Neenee, 600 cc…”
“CBR 600, met andere woorden.”
“Nee, idioot, een CB 600 F!”
“Baf, knots, boiiing…”
Erg triest dergelijke dialogen, temeer omdat ze zouden kunnen vermeden worden door elke motor een koosnaampje mee te geven. Dat was bij deze CB 600 ook de bedoeling, hij zou “Hornet’ heten, naar analogie met een horzel, inclusief wespentaille en nijdig gebrom. Helaas loopt in de Benelux nog ergens een illustere fietsenfabrikant rond die de rechten op deze naam bezit, dus hier mocht het niet. De enige mogelijkheid om over dit gemies heen te komen bestaat erin van de CB 600 binnen de kortste keren een vaste waarde in het straatbeeld te maken. Daartoe beschikt hij beslist over de nodige kwaliteiten: een goed presterend motorbork, een stevig rijwielgedeelte dat lichtvoetigheid niet in de weg staat, en een afwerkingsgraad eigen aan alle Honda-producten. De prijs zal een belangrijk wapen worden in de strijd om de gunsten van de koper. Met een prijskaartje van 265.000 BEF plaatst Honda deze nieuwkomer uitdagend competitief tussen de concurrenten in, zodat een bikkelharde strijd, vergelijkbaar met die in het 600 cc Supersport-segment, op til lijkt. Monsters tegen wespen tegen bandieten tegen ruimtewapens, dat belooft…