De advertentie misstond zeker niet in een blad als Motoren & Toerisme, maar deed toen wel al een beetje retro aan. De (relatief) grote lap tekst – extra leesplezier voor de abonnees – doet een beetje eighties aan. We komen ondermeer te weten dat de Daytona voorzien is van Brembo Goldline (toen al goudkleurige bling) remklauwen. Op het einde wordt zelfs richting Ferrari geknipoogd, al valt de naam van het legendarische sportwagenmerk uit Maranello niet.
De belangrijkste boodschap staat echter tussen de twee keurig afgelijnde kolommetjes in: iedereen die tussen 1 maart en 16 mei een Daytona 1000 kocht, mocht op fabrieksbezoek in Mandello del Lario gaan. Voor de ware Guzzisti moet zoiets wel meer een bedevaart dan zomaar een fabrieksbezoek zijn geweest. Toch hebben we geen idee hoeveel Moto Guzzi Daytona 1000’s Benelux-importeur Greenib, binnen die tweeënhalve maand, aan de man of vrouw gebracht heeft. De cijfers daaromtrent zijn al lang vervlogen in de nevelen der tijd.
Tekst: BJ
Foto's: Archief Motoren & Toerisme