Rationaliseren
Om al die pk’s in het gareel te houden rationaliseerde ontwerper Marconi z’n originele Tesi-ontwerp. Zo heeft de Tesi H2 geen U-vormige aluminium chassisbalken zoals op de Tesi 1D wel het geval was. In plaats daarvan gebruikt Marconi het Kawasaki-blok als dragend onderdeel en worden zowel de voor- als achtervering eraan vastgehecht. Er bovenop komt nog eens de koolstofvezel subframe-structuur waarop ook het zadel wordt bevestigd. Net als z’n voorgangers heeft ook deze Tesi twee swingarmen, waarvan de voorste in twee aluminium platen, die met behulp van bouten aan de voorkant van het blok zijn bevestigd, scharniert. De achterste swingarm is aan het carter van het motorblok bevestigd, net zoals dat het geval is op de Kawasaki Ninja H2.
De vering bestaat uit een paar volledige instelbare Öhlins TTX schokbrekers, die zij-aan-zij voor het achterwiel gemonteerd zijn. Via een paar draaiknoppen, die zich aan de rechterzijde van het subframe bevinden, kan de veervoorspanning geregeld worden. Het voorwiel is via een lange stang, die onder de linkerkant van de swingarm loopt, verbonden met z’n Öhlins schokbreker en dat via een progressieve link die voor een veerweg van 100 mm zorgt. De achterste schokbreker is op een eerder conventionele wijze met de swingarm verbonden, de link zorgt voor 130 mm veerweg.