Conclusie
BMW is op zoek naar slimme, stijlvolle en duurzame oplossingen voor de hedendaagse mobiliteitsuitdagingen, en de CE 04 is daar een heel geslaagd antwoord op. Je zou kunnen argumenteren dat een lichtere scooter een nog verstandigere keuze zou zijn – en op basis van prototypes en tussen neus en lippen door krijgen we wel mee dat de Duitsers daaraan denken –, maar dan verlies je ongetwijfeld een pak rijplezier en de ruimere inzetbaarheid die dit segment biedt. Dat heeft wel een prijs, want de CE 04 kost net meer dan 12.000 euro. Gezien de technologie aan boord is dat volledig terecht, maar het blijft ruim 5.000 euro meer dan de ook meer dan degelijke C 400 X. Een diepgaande berekening van de ‘total cost of ownership’ zou dat kunnen nuanceren, maar de kloof blijft op het eerste zicht dus wel aanzienlijk. Alle hippe stadsmussen zullen iedereen die de sprong toch durft wagen wel eeuwig dankbaar zijn.
In de februari-editie van M&T brengen we een uitgebreide versie van deze rij-indruk. Daarin gaan we dieper in op de technologie, het design en de rijkwaliteiten.
Tekst: Tom Vander Sande, Foto's: BMW