Met ‘Land Of Joy’ als motto, bouwde Ducati de afgelopen jaren stap voor stap z’n Scrambler-gamma uit. Met de ‘catchy’ slogan verwijzen de Italianen naar een ideale wereld waarin lifestyle en plezierig motorrijden hand in hand gaan. De waslijst aan verschillende modellen in dit gamma is reeds lang en met de 1100 PRO en 1100 Sport PRO worden we nog eens getrakteerd op twee extra modellen.
Om toch even het overzicht te behouden, volgt een korte herhaling van het uitgebreide gamma. Ondertussen kan je de Scrambler-reeks opdelen in drie categorieën, de Sixty2 doet het met een compacte 399cc L-twin en kan gezien worden als het instapmodel. Daarna zien we de Icon met zijn afgeleide broertjes waaronder de Full Throttle, de Café Racer en de Desert Sled, telkens met een 803cc grote L-twin. En tot slot hebben we de 1100cc-klasse waarmee we vandaag onderweg zijn, eveneens een L-twin. Binnen deze 1100-categorie heb je de 1100 als standaardmodel, de 1100 Special en de 1100 Sport. Met de 1100 PRO en 1100 Sport PRO komen daar dus plots twee modellen bij. Ik hoop dat jullie nog mee zijn. Als ik het goed heb begrepen van de korte introductie, hebben ze hun jarenlange ervaring in deze klasse gebruikt om de beste eigenschappen van heel de Scrambler familie in twee topmodellen samen te brengen. Dus optimaal rijplezier in een strakke tenue.