Imponerend
Zo mogelijk nog imponerender zijn de waarden op de technische fiche: 208pk voor een supernaked die amper 180kg droog weegt, een ratio van 1,15 pk per kilogram dus. Dat cijfer staat garant voor een superacceleratie, dat weet het kleinste kind. De elektronica, zoals gezegd identiek aan die op de Panigale V4, zorgt dat het gebruik van al dat geweld beheersbaar blijft. De verschillende settings geven een ruime keuze om het rijgedrag van de motor naar je hand te zetten. Je zou kunnen stellen dat je de inborst van de Streetfighter kan aanpassen aan je eigen hum. Met een kantelknop op de linker stuurhelft kies je voor één van de drie modi, en die bepalen de gasrespons en het maximale vermogen. RACE en SPORT krijgen de volle 208 pk. In STREET-modus moet je het stellen met 155pk. Indien het echt te bont wordt op de weg, kan je het vermogen zelfs verder reduceren tot een schamele 115 pk. Verder zijn er nog fijne instellingen voor traction control, wheelie control, cornering ABS, quickshifter, stuurdemper, achterwiel slip control en bij de V4S-versie regelt de elektronica ook nog eens de dynamische vering voor en achter.