Natuurlijk levert dat ook wat extra power, met 105 pk (+8) een waanzinnig koppel van 176 Nm (+15). Het is voornamelijk dat laatste cijfer dat de rijstijl dicteert. De kelderkracht en lineariteit zijn immers nog wat opgepookt. In combinatie met de erg uitgesproken rijmodi, die je ook helemaal naar je hand kan zetten in de Custom-modus, creëer je naar smaak het optimale motorkarakter. In die modus kan je de gasrespons, maar ook de koppelkarakteristiek, motorrem en de gevoeligheid van de tractiecontrole aanpassen. Met een vloeiende rijstijl kan je zonder al te veel schakelen het koppel optimaal benutten. Hard aanremmen en snel terug optrekken heeft geen nut, maar mooie rijlijnen kiezen en het koppel gedoseerd uitsmeren wel. Het 117-blok trekt zo rechtlijnig door dat ik soms ongemerkt in de zachte begrenzer terechtkom omdat niets - trillingen, noch geluid – je erop attendeert dat het tijd is om op te schakelen. Bij wijze van test zet ik hem een hele beklimming lang gewoon in derde, en dat werkt prima, zelfs in krappere bochten. Een prima recept werd dus nog verbeterd. Missie opnieuw geslaagd dus. Zelfs de in het perspakket beloofde daling in verbruik lijkt bewaarheid. Na ruim 100 kilometer erg dynamisch rijden geeft de boordcomputer een bescheiden verbruik van 5 liter aan.