Dat Honda-gevoel
Met mijn 1m88 had ik vooraf maar één grote zorg: wat met zithouding en gebruikscomfort? Ik ben wel wat groter dan de gemiddelde Japanner, en toch krijg ik onmiddellijk dat “welkom thuis”-gevoel dat zo typisch is voor Honda’s. Een ontspannen houding in zowel de armen als benen. Zelfs de rit van 150km ’s anderendaags deed me niet van mening veranderen.
Een gunstige prijs staat soms gelijk aan minderwaardige materialen. Maar buiten de toch wel zeer grote uitlaat, blijf ik qua afwerking niet op m’n honger zitten. Er is duidelijk niet bespaard op hoogwaardige materialen. Het is zelfs mogelijk om een compacte regenjas onder het achterste zadel weg te bergen. Zulke opbergruimtes zijn altijd leuk. Een klein detail met grote waarde.
De cockpit is keurig uitgerust met een 5” TFT scherm. Zelfs in het volle zonlicht nog steeds perfect leesbaar. Je kan de weergave aanpassen aan je voorkeuren, en dankzij de Honda RoadSync-app voor iOS en Android kan je eenvoudig de verbinding maken met je smartphone voor navigatie en muziek. De bediening is intuïtief, met een vierwegs knop op de linker stuurhelft. De rijmodi van de CB1000 Hornet bieden je de mogelijkheid om je rijervaring te personaliseren. Standaard krijg je drie modi: Regen, Standaard en Sport, die jevermogen, motorrem en tractiecontrole aanpassen. Wil je gaan personaliseren? Dat kan dat met 2 extra rijmodi.