Ik kan niet zeggen dat ik, in m’n korte test van vijf ronden op een voor mij totaal onbekend circuit, de handelbaarheid van de Indian optimaal wist te exploiteren. Toch werd er mij één en ander duidelijk. In de eerste plaats inzake het chassis dat zich, zelfs met standaard banden en onder invloed van al dat vermogen én vooral koppel, naar alle kanten tracht te wringen. Ik was dan ook opgetogen dat er vlak voor m’n linkerknie een stuurdemper gemonteerd was. Dit is nu eenmaal geen motorfiets die ontworpen werd om er mee te racen. Het losse rijgedrag is nu éénmaal een van de aspecten die het Bagger-racen zo speciaal maakt en waardoor de klasse tot een publieksfavoriet is uitgegroeid. Deze motorfietsen racen écht zo moeilijk als ze lijken!
Ten tweede, ondanks het feit dat het voorwiel erg ver van je afstaat en insturen daardoor minder natuurlijk aan zou kunnen voelen, lukte het toch beter dan je zou denken van zo’n lange machine. Ik zou de term ‘beweeglijk’ op durven plakken, maar merkte toch dat de blinde links/rechts chicane in Chuckwalla vlot verteerd werd.