Conclusie
Enkele jaren geleden leek het gamma van de instapcruisers op sterven na dood. De hoogdagen van de Shadows en Virago’s, waar menig leeftijdgenoot in de jaren ‘90 z’n carrière op begon, leken voorgoed begraven. Maar alles komt terug, en in dit geval gelukkig beter. Honda bewees al met de Rebel, en Kawasaki zelf met de Vulcan S, dat er vraag is naar dit soort motorfietsen. Met de Eliminator hebben de groene jongens nu een tweede ijzer in dat aanwakkerende vuur. Het is een erg hedendaagse interpretatie van de cruiser geworden, die gebruiksgemak en zorgeloos rijden naar een hoger niveau tilt. Los van de sobere styling en eenvoudige afwerking, zijn er simpelweg geen punten die wrevel opwekken of het pure rijgenot in de weg staan. Daarmee heeft Kawasaki de opdracht perfect volbracht, en dat hoeft ook echt geen arm te kosten. De standaardversie gaat voor € 6.699,00 (NL: € 7.499,00) over de toonbank, dat is net 500 euro minder dan de concurrent die hij wil elemineren. De SE kost iets meer: € 7.099,00 (NL: € 7.899,00). Daarvoor krijg je oprecht motorplezier verzekerd door een gekende naam, met een uitgebreid dealernetwerk. Daar staat de Eliminator ondertussen al te wachten op potentiele kopers.