Kawasaki schuwt de grote woorden niet. Een mijlpaal in de tijdlijn van de motor, dat moet de nieuwe Kawasaki Ninja 7 Hybrid worden. Een motor die elektrisch door de wildgroei van milieuzone’s kan rijden om even later zijn verbrandingsmotor aan te vuren op een leuke bergweg. Een gecombineerd systeem van twee technologiëen die de krachten bundelen. Het klinkt als de logica zelve, maar zo eenvoudig blijkt het toch niet te zijn.
Het is op zijn zachts gezegd merkwaardig dat we nu pas de eerste hybride motor krijgen voorgeschoteld. In de autowereld lijkt deze hyride-fase al bijna gedateerd en zijn volledig elektrische modellen de nieuwe standaard. Hier en daar, en voornamelijk in Azië had je al scooters of lichte motoren met hybride systemen maar deze waren mild-hybrid waarbij de verbrandingsmotor wordt ondersteund door een elektromotor. Een strong-hybrid waarbij je zowel volledig elektrisch of op de verbrandingsmotor kan rijden, was onbestaande. Kawasaki is nu het eerste grote merk dat het aandurft om een volwaardig hybride motor op de markt te lanceren.