En wat heeft nu net de laatste versie van deze machine? Juist ja, een visueel rondere tank. Alhoewel net wat kleiner van inhoud dan 50 jaar geleden is het nog steeds een instant herkenbare styling. Meer dan alleen nostalgische stijl, herbergt deze volumineuzere tank ook de airbox die trouwens minutieus werd bijgeschaafd door Team Soundengineering. De zitpositie is klassiek neutraal, zowat het midden tussen sportief en rechtop, en de voeten-achterwerk-stuur geometrie verbazingwekkend comfortabel met een ruime beenhoek. De bank is relatief hard en vlak, maar in combinatie met de fijne en strakke vering alsnog een topper. Tegenover zijn naamgenoot Z900 werd het topvermogen wat bijgeschaafd om in het middengebied royaal te compenseren. Geen reden tot paniek echter, er blijft ruimschoots voldoende Kawa-gretigheid te vinden in de hogere regionen. Verder heeft de RS-versie weinig tot geen uitstaans met zijn streetfighter broertje. Ontegensprekelijk toegankelijker, zodoende meer te kunnen chillen op onze wegen. De eerste versnelling is kort van stof, de zesde is spraakzamer. De mooie tellers staan goed in beeld, maar de afleesbaarheid ervan vergt wat fantasie. En hoeveel reed je? Iets rond de 90 km/u denk ik.