Conclusie
De CV3 is een mooie en welkome verrijking van het wereldje van de driewielers. Er blijven nog wat werkpuntjes zoals de oncomfortabele achterveer, de remmen die wat fijngevoeligheid missen en de afleesbaarheid van het TFT-scherm, maar het vertrouwenwekkende rijgedrag en de unieke motorlayout van de CV3 maken hem wel het overwegen waard. Een nadeel is wel dat die verwezenlijking ook een prijskaartje torst. De CV3 wordt in België gelanceerd met vijf jaar garantie, waarvan twee jaar met assistentie, aan 12.499 euro (in Nederland 15.499,00 maar daar zou hij pas in 2023 leverbaar worden), en daarmee is hij met afstand de duurste Kymco, en bij uitbreiding ook de duurste driewieler op de markt. De meest dichte concurrent, de Piaggio MP3 500, is net duizend euro goedkoper, en dat is toch ook geen pannenkoek. De CV3 is dus zonder twijfel uniek in zijn genre, maar Kymco offert daarmee wel zijn jarenlange imago als prijskraker op.
In de juli-editie van M&T vind je een uitgebreid verslag van deze rij-indruk.
Tekst: Tom Vander Sande - Foto's: Kymco