Een fractie van een seconde denk ik: ‘oei, dat is wel heel veel licht’, maar de sobere en hoekige lijnen brengen toch voldoende rust. Sterk werk dus. Dat niveau haalt de Belena niet overal, want vanuit het zadel oogt het soms wat plastiekerig, maar dat is het lot van de meeste scooters. Het mechanisme om het zadel te openen en sluiten geeft ook niet de meest solide indruk, maar onder dat zadel zit wel een zee van ruimte, met kleine opbergvakjes en zelfs handige verlichting. Een pluspunt is ook dat de remhendels op beide modellen instelbaar zijn. De details zitten dus zeker goed. Een frivool extraatje zijn de luidsprekers die onder het stuur verstopt zitten. Daarop kan je radio of muziek van je smartphone afspelen en de cool kid uithangen. Dat blijft vooral een gimmick, en eens de zeventig kilometer per uur in zicht komt, gaat het geluid verloren. Jongeren kunnen hier natuurlijk wel voor vallen, en dat is hen van harte gegund. Een beetje jaren tachtig ghettoblastervibe kan altijd voor sfeer zorgen.