Een derde van de Royal Enfield eigenaars in de cruciale Indische markt zijn onder de 25 jaar. Het is de reden waarom dit van oorsprong Engelse merk ons overspoelt met modern-retro 350 cc eencilinders terwijl de 650 cc tweecilinder een meer volwassen markt bedient. Royal Enfield’s CEO Siddharta Lal beschrijft zijn nieuwste tweewieler de Hunter 350 als een dubbel shot espresso.
De Hunter kijkt vooruit en niet achteruit zoals de Meteor of de Classic. Het is een volledig nieuw model dat zich focust op de jonge stadsvogel en hun trendy levensstijl. Een ideale motor om te pendelen, en een soort tegenhanger van een maxi-scooter, zoals zal blijken tijdens deze nachtrit door de immer drukke straten van het bruisende Bangkok. Een knettergekke strijd met tussensprints van licht tot licht. Hiervoor wordt de Hunter aangedreven door diezelfde eencilinder van de Classic en de Hunter. Een onveranderde 20,2 pk aan 6.100 opm en 27 Nm aan 4.000 opm zijn de cijfers van dienst. Mechanisch is dit hetzelfde motorblok, maar een aangepaste fuel mapping en ontsteking moet zorgen voor een aangenamere prestatie onderin.