Met de nodige neuswissers en verklaringen onder ede trekken we naar de bakermat van de renaissance om de wedergeboorte mee te maken van de scooter in ons transportsysteem. Die bakermat is Firenze en die potentiële actoren in dit verhaal zijn de vernieuwde Yamaha NMAX en D’elight.
Het is geen nieuwtje dat ondanks de economisch barre tijden de motormarkt in België goed standhield, in grote mate dankzij de heropleving van de scooter. Een goedkoop, praktisch en snel vervoermiddel dat als klap op de vuurpijl het risico op besmetting wegneemt. Tijdens de presentatie van Yamaha wordt deze individuele kijk op het vervoer in de verf gezet alsof het plotseling een enorm pluspunt is. Ik vraag me alleen af waarom het succes nu deels afhankelijk is van corona terwijl de scooter ook zonder deze miserie zijn voordelen kende. Laten we hopen dat als dit allemaal voorbij is, nog meer mensen overtuigd zijn van tweewielig transport, zeker nu de lente tegenwoordig al in februari begint.