Vorige week lanceerde Triumph de nieuwe Street Triple RS. Een dag later kon onze man, Wim Depraetere, er al mee rijden in Zuid-Spanje.
Tekst: Wim Depraetere - Foto's: Triumph Press
Sinds begin dit jaar fungeert het bekende driecilinder 765cc motorblok van de Triumph Street Triple RS als officieel motorblok voor het WK Moto2. Een strategisch slimme zet van Triumph dat zich nu ‘Moto2 Exclusive Engine Supplier’ mag noemen. Het prestige dat het engagement in het WK Moto2 met zich meebrengt straalt (deels) ook af op de nieuwe Triumph Street Triple RS.
Toch brengt Triumph de nieuwe Street Triple 765 in eerste instantie uit om aan de verplichte Euro 5-norm te voldoen. Met de Street Triple – naast de gelimiteerde Daytona 765 - bereikt Triumph een groter publiek met dit super-performante driecilinder motorblok. Tegelijkertijd was de lancering van de nieuwe Street Triple RS hét uitgelezen moment om de motorfiets wat esthetisch op te smukken en te voorzien van enkele elektronische features. Een aantal sterke argumenten dus, om de sportieve motorrijder, die af en toe eens een circuitdag meepikt, aan te zetten tot de aanschaf van Triumphs nieuwste.