Op aanraden van de Britse begeleiders gaf ik 12 klikjes extra veervoorspanning, en daarna ging alles en stuk strakker en mooi in evenwicht. Bij de moderne, grote jongens moet je je daar niets van aan trekken want die regelen alles gewoon zelf, maar bij de opstappers zouden we vroeger misschien tijdens een korte testrit de boel de boel hebben gelaten wegens geen tools bij de hand, of geen zin in gefriemel. Nu was het een fluitje van een cent en werd de rit exponentieel aangenamer. Dat zal ook zo zijn voor toekomstige gebruikers die even een passagier meenemen of veel bagage. Er zijn weinig rijders die daarvoor het boordgereedschap boven halen, maar die hinderpaal valt nu helemaal weg. Triumph is zeker niet uniek met deze aanpak, maar het systeem is wel bijzonder handig en doeltreffend om het stuurgedrag zo goed mogelijk te maken. En dat is het finaal ook. De Tiger stuurt snel, neutraal en gaat gewillig waar je hem hebben wil. Je moet er amper bij nadenken, en dat is altijd een zegen. Bij het remmen moet je wel je verstand erbij houden, maar enkel omdat de Nissins erg krachtig en direct uit de hoek komen. Voor ons testgedrag was dat een zegen en eerder uitzonderlijk in dit segment. Voor beginnende motorrijders zal het misschien aanvankelijk even schrikken zijn hoe snel deze tijger z’n klauwen zet. Maar persoonlijk heb ik het liever zo.