2015. Het jaar waarin de Tracer 900 (toen nog MT-09 Tracer genaamd) vol ongeduld stond te trappelen om losgelaten te worden op ’s lands wegen. Een doordachte machine, een juweeltje van een motorblok en een veelzijdig karakter. Een ruime zitpositie, een aantrekkelijk prijskaartje en wat DNA van de illustere Dark Side of Japan modellen. Ondanks wat getril in handvaten en voetsteunen, een discuteerbare afwerking en vooral een eigenzinnige uitstraling, nog steeds goed voor op ruim drie jaar zowat 30.000 contractuele handtekeningen te verzamelen. De geüpdatete standaard versie staat klaar, is op een trits domeinen aangepakt voor beter tourgebruik en heeft er een GT-broer bijgekregen. Klinkt prima op papier. Ik hoop alvast dat de originele eigenheid en de daarmee gepaard gaande emoties bewaard zijn gebleven, want is dat nu net niet hetgeen we zoeken in onze machines? Tracer editie 2018, The floor is yours.
De reislustige hooligan