Het stalen buizenframe van de DTRe Stella betrekt Trevor Motorcycles bij de Waalse specialist Workhorse Speed Shop. Ook de borstelloze driefasenmotor wordt door een Belgische toeleverancier geleverd en wel Saroléa. Het bedrijf van de gebroeders Robbens staat ook in voor de levering van de 2,7 kWh lithium Ion-batterij, net als voor het bodywork van de Stella. De ‘carrosserie’ wordt in de kunststof ABS uitgevoerd. De motorfiets wordt verder afgebouwd door Trevor Motorcycles zelf, met hoogwaardige componenten. Zo staat Öhlins in voor de conventionele Blackline voorvork en dito schokbreker. De wielen komen van het Nederlandse Haan Wheels – een absolute referentie in de motorcrosswereld – én zijn met Dunlop DT3 flat track-banden geschoeid.
Alhoewel de Saroléa motor slechts 11 kW ontwikkelt, bedraagt het koppel toch een ontstellende 260 Nm. De topsnelheid zou 90 km/u bedragen. De Lithium Ion-batterij geeft een autonomie van max 1,5 uur. Daarna moet je de Stella weer een 1u20’ aan een 3 kW-lader hangen.