Met dank aan Gianluca Galasso
Maar elke Bimota wordt uiteindelijk op z’n handelbaarheid afgerekend. En die was op de KB4 quasi onmiddellijk vertrouwenwekkend te noemen. Iets wat het geval was op alle conventionele (dus niet Tesi) Bimota-ontwerpen van Marconi. Hij is dan ook een ontwerper die de perfecte balans weet te vinden inzake handelbaarheid van een motorfiets, ongeacht het motorblok waarrond die gebouwd is. Dat is niet alleen te danken aan het lage gewicht van de KB4, en het scherpe sturen dat dit met zich meebrengt, maar ook aan testrijder Gianluca Galasso.
Omdat je dat wil
De KB4 oogt slank en snel, net zoals het ontstaansproces dat eraan voorafging”, zegt ontwerper Enrico Borghesan erover. “Vanaf de eerste schets duurde het maar een paar maanden tot we aan het model op ware grootte zaten, en dat met CAD-technieken en de nodige passie, die aan zoveel Bimota-producten hun rijplezier verleende. En waarmee je, geef het maar toe, ook graag pronkte. Met sommige motorfietsen rijd je omdat het nu eenmaal moet, met een Bimota rijd je omdat je dat wil!”
Daar kunnen we niks tegen inbrengen. Begin dus maar al te sparen!
De volledige versie van deze test vind je in Motoren & Toerisme 4-2022 die vanaf donderdag 14 juli in de winkel ligt.