Pittig
De 11 kW is geen berg aan vermogen, en daardoor situeert de Trevor zich met een topsnelheid van 90 km/u eerder in het 125cc segment. Anderzijds biedt het koppel van 260 Nm een unieke ervaring die je met een 125cc verbrandingsmotor nooit kan evenaren. De dosering van die kracht wordt daarom ook door software geregeld, wat zeker nodig is als je de dirt track versie echt door het stof gaat jagen. De DTRe Stella kan je immers ook kopen als niet straatlegale versie in een lichtere (83 kg) en goedkopere versie. Daarmee komen we dadelijk ook bij een niet onbelangrijk aspect van de Trevor: de prijs. Die is met 14.495 euro aan de pittige kant voor een rasechte funbike waarmee je in de eerste plaats de stad onveilig wil maken, of het stof in duiken. Als je dat vergelijkt met klassiek 125cc motoren is dat veel. Als je anderzijds rekening houdt met de hoogwaardige onderdelen, het feit dat hij met de hand gebouwd wordt en het unieke karakter wordt dat al een stuk realistischer. Sommige van de nu zo populaire speed pedelecs gaan ook richting 10.000 euro. En er zijn mensen die er niet voor terugdeinzen om een gelijkaardig bedrag op te hoesten voor een racefiets of mountainbike, en die moeten dan nog zelf trappen.