De gloednieuwe concurrentiestrijd tussen de KTM 790 Adventure en Yamaha Ténéré 700 in het middensegment, bijvoorbeeld. Of het Britse high-end merk Norton, dat met de Atlas een model op de markt brengt dat scherper geprijsd staat en dus ook wat breder mikt. Hun landgenoten van Triumph gooien dan weer met de Scrambler 1200 XC en XE twee offroaders met pit op de markt. Ze kondigen zich aan als wolven in schaapsvacht, ofwel: technologische snufjes in een retrojasje.
En wie de eerste beelden van de Suzuki Katana ziet, waant zich terug in de jaren tachtig. Back to the future in samoerai-stijl? We zullen het zien.
Voor hoogtechnologisch topwerk hoeven we niet ver. Met de Sarolea Manx7 zien we een topper van eigen bodem verschijnen. De enige Belgische productiemotor is een elektrisch bommetje om u tegen te zeggen.
Dat ze ook in America de elektrische revolutie stilaan ernstig nemen zal het komende jaar wel blijken. Harley-Davidson heeft zijn prikkelende LiveWire en Zero toont ambitie met de Black Forest. Verschuift het elektrische front van Europa naar America?
Deze catalogus is alvast een opwarmertje. Er zit ook een korte oprfriscursus over het rijbewijs in, dat is er de afgelopen jaren niet makkelijker op geworden. Te genieten als naslagwerk, ter inspiratie voor een volgende aankoop of gewoon om bij weg te dromen. 2019, we kijken er samen met jou naar uit!