En dan: cruisen!
Laat het duidelijk zijn: op geen van deze cruisers ga je extreme hellingshoeken kunnen opzoeken op slingerende ardennenbaantjes. Deze motoren geven meer voldoening bij een gesapig tempo op rustige, licht kronkelende provinciewegen. Het chassis, de wielen, de zitpositie … alles is gericht op rustig rijden en genieten. Van het diepe gebrom tussen je benen en de omgeving waar je doorrijdt.
Zoals de traditie het wil heeft de Harley-Davidson een 19 inch voorwiel en een 18 inch achterwiel. Zelfs de banden dragen de kleuren en het logo van H-D. Dat is een leuke plus voor de uitstraling, maar deze banden bieden niet veel vertrouwen op een vochtig wegdek. De remmen zijn op hun best en brengen de massa (348kg) tijdig tot stilstand, op voorwaarde dat je zowel de voor- als achterrem bedient.
De BMW doet dat toch een tikje beter. Die draagt trouwens een 21 inch voorwiel, wat bijdraagt tot de klassieke look, en een 18 inch achterwiel. De combinatie met de balhoofdhoek van 55,3 graden en de naloop van 185 mm, maakt dat de BMW een zeer goede rechtuitstabiliteit heeft en ondanks zijn afmetingen toch vlot bochten kan nemen.