Ruim Zicht
Het vizier zelf biedt veel frontaal en zijdelings zicht, en dat is een belangrijk pluspunt. Een helm die als een claustrofobische dwangbuis voelt is een onding. De kwaliteit van de kunststof van het vizier staat ook buiten kijf. Het zicht is kraakhelder, en zelfs na een jaar intensief gebruik zijn er amper krasjes en al zeker geen vale plekken. Het zonnevizier doet ook prima waar het voor bedoeld is. Het verduistert mooi en de het schuifmechanisme zit logischerwijze aan de linkerzijde, om je gashand vrij te houden. Soms is het met dikkere handschoenen wel wat zoeken omdat het redelijk ver naar achteren zit. Je moet ook aardig wat kracht zetten om het vizier op en neer te krijgen.
Conclusie
Maar dat is haast het enige punt van kritiek op de Sport Modular. Het is een helm die sport, veiligheid en toerisme perfect combineert in een geheel met geweldige looks. AGV claimt ook dat hij even veilig is als de helmen waarmee Rossi op pad gaat. Dat hebben we tot op heden nog niet moeten testen, maar ik ben geneigd ze te geloven. Hij maakt immers ook alle andere claims en beloftes waar. Dat daar een aardig prijskaartje tegenover staat, is dan ook niet meer dan begrijpelijk. Onze Tricolore versie kost in de AGV webshop € 799,95. Dat is een aardige duit, maar daarvoor krijg je wel de lichtste systeemhelm op de markt en rij je rond met dezelfde veiligheidstechnologie als een negenvoudig wereldkampioen.